Alle klientmidler, der betros KLA Personskade, forvaltes efter Advokatsamfundets regler og bliver indsat på klientkonti. Tilskrevne renter tilfalder kunden i overensstemmelse med Advokatsamfundets regler.
KLA Personskade er uden skriftlig instruks fra kunden berettiget til frit at placere kundens midler på en klientkonti i et pengeinsitut efter KLA Personskades valg.
KLA Personskade har etableret samleklientkonti i en række banker og sparekasser, herunder Danske Bank, Sydbank, Nordea, Skjern Bank og Nykredit Bank.
KLA Personskade rådgiver ikke om risikoen for placering af midler i de enkelte pengeinstitutter og påtager sig ingen hæftelse og intet ansvar for kundens dækning eller tab af midler indsat på KLA Personskades klientkonti.
Midlerne er dækket af Garantiformuen https://www.gii.dk.
Kunden skal være opmærksom på, at alle midler indsat på KLA Personskades klientkonti alene bliver dækket af Garantifonden med op til euro 100.000 i det det fælde, at pengeinstituttet bliver nødlidende.
Er der tale om indestående på en klientkonto, hvor transauktionen vedrører fast ejendom, som hovedsageligt anvendes privat, dækker Garantifonden op til euro 10.000.000.
Dækningen er gældende for kundens samlede indestående i det pågældende pengeinstitut og altså ikke kun for kundens indestående på klientkontoen hos KLA Personskade.
Det er kundens ansvar at sikre sig, at midlerne hos KLA Personskade indsættes på en klientkonto i et pengeinstitut, som er forskellig fra det pengeinstitut kunden anvender, hvis kundens samlede indestående dermed overstiger euro 100.000. Kunden kan ved henvendelse til den klientansvarlige partner få oplyst hos hvilket pengeinstitut, den pågældendes midler er anbragt..
KLA Personskade har klientkonti i en række pengeinstitutter og kunden opfordres til at kontakte KLA Personskade med konkret forespørgsel om, hvor eventuelle midler placeres.